Küszöbön a felújítás! – komplex lakossági szemléletformáló kampány épületek energiahatékonysága témában

Az Energiaklub 2012 tavaszán nyertes KEOP pályázat keretében lakosságnak szóló, komplex szemléletformáló, ismeretterjesztő kampányt indít. A kampány célja, hogy megismertesse a lakossággal az energetikai korszerűsítésben rejlő lehetőségeket, és gyakorlati ismeretek átadásával, beruházási tanácsokkal segítse a lakosságot abban, hogy korszerűsítésbe fogjon.

Leírás:

A projektben azon dolgozunk, hogy a lakosság felismerje: saját érdekében áll megtenni az ésszerű, jelentős energiamegtakarítással járó korszerűsítési lépéseket, amihez ma már kellő műszaki szakértői segítséget is igénybe tud venni. Tudatosítani szeretnénk az emberekben, hogy létező, a piacon elérhető megoldásokról van szó, és felhívni a figyelmet a beruházások gazdasági, környezeti és komfortbeli előnyeire.

A korábbi munkáink tapasztalatai, az épületállomány állapotáról végzett kutatásunk és a célcsoport körében végzett felmérések alapján úgy látjuk, hogy a lakosságnak olyan konkrét és összetett információra van szüksége, amely végigvezeti a felhasználót a korszerűsítési folyamatokon a finanszírozástól a beruházás sikerének méréséig, és önálló projektvezetésre teszi képessé azt, aki korszerűsítésbe kezd.

Célunk, hogy világos, egyértelmű üzenetek közvetítsünk arról, hogy az épületek energiafogyasztása jelentős mértékben csökkenthető, valamint bemutassuk, milyen út vezet a megtakarításhoz, és jó példákkal illusztráljuk az energiahatékonysági megoldásokat. Ezzel pedig segíthetünk abban, hogy sokan kedvet kapjanak, időt, pénzt és energiát áldozzanak komolyabb beruházásokra, amelyek azonban az évek során biztosan megtérülnek.

A komplex kampány során számos ismeretterjesztő és kommunikációs eszköz szolgálja a széles körű, több szintű információterjesztést.